Брати активну участь у діяльності медзакладу. Затверджувати фінансовий план і стратегію розвитку медзакладу. Адже зацікавленість проблемами, допомога у пошуку їх вирішень, ухвалювання важливих рішень щодо подальшого розвитку лікарень, спілкування не лише з керівниками, а й зі звичайними працівниками лікарні – все це сприятиме розвитку якості наданні медичної допомоги у громадах.
Вивчати та задовольняти потреби у певних видах медичної допомоги громади. Навіть з огляду на соціально-віковий склад мешканців громади можна робити висновки про затребуваність певних видів медичних послуг. І це може визначати напрямки для їх розвитку. Наприклад, якщо в громаді багато дітей, то важливо залучати на роботу педіатрів і сімейних лікарів. Якщо переважна більшість населення 65+ – необхідний також доступ до сімейного лікаря або терапевта, до аптек з «Доступними ліками» тощо.
Реорганізовувати чи перепрофільовувати лікарню (відповідно до потреб громади). Медична допомога повинна бути доступною для пацієнтів, але не може в кожному селі працювати хірургічне відділення чи в кожній районній лікарні – кардіоцентр. Плануючи спроможну мережу, радимо відповісти на такі питання:
Що впливає на якість та тривалість життя в нашій громаді?
Якими є потреби у медичних послугах, чи надаються ці послуги в вашій громаді і чи потрібно залучати нових надавачів послуг?
Якщо кількість мешканців громади зросла в рази, чи достатньо лікарів?
Що варто зробити: прокласти зрозумілі маршрути до надавачів медичних послуг у інших громадах чи інвестувати в розвиток своєї лікарні?
Якими є бар’єри для отримання медичних послуг?
Робити капітальні інвестиції у лікарні. Оплачувати комунальні послуги. Адже підтримка лікарні дає можливості для її розвитку.
Призначати ефективного менеджера на посаду головного лікаря. Саме від керівника лікарні залежить організація медичної допомоги у громаді, задоволеність пацієнтів і медичних працівників.
Приймати програми розвитку та заохочення медичних працівників. Тут також дуже важливою є допомога місцевої влади, адже наявність житла чи інших пільг або бонусів – гарна мотивація для молодих спеціалістів поїхати працювати саме у ваш регіон.
Розробляти зручні маршрути пацієнтів (зокрема до спеціалізованої медичної допомоги) та дбати про доступність медичної допомоги. Звичайно, не в кожній лікарні може бути, наприклад, ендокринолог, психіатр або МРТ. Але пацієнт у вашій громаді має знати, де отримати призначені обстеження чи консультації, який маршрут до цієї допомоги тощо.
Джерело: НСЗУ
Komentáře