Моніторинг медзакладів щодо дотримання умов ПМГ: що саме змінилося?
- Медиторія

- 24 жовт. 2023 р.
- Читати 1 хв
КМУ вніс зміни до Постанови від 25.04.2018 року №410 «Про договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій». Про що йде мова?
Додано зміни у розділі «Укладення договору»
Якщо у минулому періоді щодо суб’єкта господарювання, який укладає договір, складався план усунення виявлених порушень або план заходів з удосконалення медичного обслуговування, разом із заявою подаються відповідні документи та інформація, що підтверджують виконання цього плану, якщо вони не були надані раніше.
Змінена та доповнена Типова форма договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій
Надано визначення моніторингу, його видів та ризик-орієнтованого підходу.
Нові визначення
Моніторинг – комплекс заходів, які здійснюються замовником, щодо збору та аналізу інформації стосовно виконання надавачем умов договору.
Автоматичний моніторинг – комплекс постійних автоматизованих заходів, заснованих на ризик-орієнтованому підході, які здійснюються з використанням інформаційно-комунікаційних систем, зокрема інформаційної системи замовника, для отримання інформації, необхідної для вирішення питання про проведення фактичного моніторингу, планування фактичного моніторингу, верифікації даних, що містяться в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ), та застосування заходів, передбачених цим договором.
Документальний моніторинг – вид моніторингу, який здійснюється шляхом надсилання запитів в електронній або паперовій формі надавачу, що містять перелік документів та/або інформації, які необхідно подати до замовника, та аналізу відповідних документів та/або інформації, отриманих від надавача та з інших джерел.
Моніторинговий візит – вид моніторингу, який здійснюється із безпосереднім відвідуванням місць надання медичних послуг.
Запит – документ в електронній або паперовій формі, який містить вимогу про надання надавачем документів та/або інформації, необхідної для здійснення фактичного моніторингу, у відповідь на який надавач зобов’язаний подати документи та/або інформацію, які в ньому зазначені. Запит також може надсилатися надавачу керівником моніторингової групи під час проведення моніторингового візиту. Неподання, подання не в повному обсязі або несвоєчасне подання інформації надавачем на запит є підставою для застосування заходів реагування відповідно до умов цього договору.
Ризик-орієнтований підхід – оцінка замовником виконання надавачем медичних послуг умов договору, яка проводиться шляхом звірки повноти та достовірності інформації, що внесена у звіт про медичні послуги за договором, з інформацією, що міститься в системі, медичною документацією та іншими даними, що свідчать про надання послуг згідно з цим договором, та яка дає змогу в рамках автоматичного моніторингу оцінити наявність низького, середнього чи високого ризику (низький – від 1 до 3 порушень; середній – від 4 до 7 порушень; високий – від 8 і більше порушень) можливих порушень надавачем умов цього договору, виявлення яких є підставою для призначення здійснення фактичного моніторингу.
Фактичний моніторинг – документальний моніторинг та/або моніторинговий візит.
Змінилися права та обов’язки сторін.
Які права у замовника?
Здійснювати моніторинг
Відмовитися від цього договору або від окремого додатка до цього договору щодо спеціальних умов надання медичних послуг за відповідними пакетами медичних послуг в односторонньому Порядку
У разі виявлення у діях надавача або окремих посадових осіб надавача ознак правопорушення надсилати відповідну інформацію до правоохоронних органів
У разі коли надавач належить до державної або комунальної форми власності, надсилати органу, до сфери управління якого належить надавач, інформацію та документи, що пов’язані з проведенням фактичного моніторингу у надавача, застосуванням заходів за результатами моніторингу, та іншу інформацію про діяльність надавача
Зупиняти оплату, застосовувати санкції та вживати інших заходів, що передбачені в цьому договорі, у разі необґрунтованого неподання, подання не в повному обсязі або порушення строків подання надавачем запитуваних під час здійснення моніторингу документів та/або інформації, недопущення представників замовника до місць надання медичних послуг надавачем
У випадку виявлення окремих порушень умов цього договору або пакета медичних послуг в ході автоматичного моніторингу, перевірка яких не потребує проведення фактичного моніторингу, здійснювати перерахунок. У випадку ненадання надавачем протягом 10 календарних днів з моменту отримання повідомлення пояснень та/або заперечень або у випадку, якщо вони не будуть обґрунтовані, сума оплати у поточному або наступних звітах про медичні послуги коригується з урахуванням виявленого порушення
Права надавача доповнено
У випадку отримання повідомлення про виявлення окремих порушень умов цього договору в ході автоматичного моніторингу протягом 10 календарних днів з моменту отримання повідомлення надавати обґрунтовані пояснення та/або заперечення та документи та/або інформацію на їх підтвердження
Усунути порушення, виявлені за результатами проведення фактичного моніторингу
Коли надавач зобов'язаний коригувати дані, внесені в ЕСОЗ?
Надавач зобов'язаний коригувати дані, внесені в ЕСОЗ, у випадку виявлення фактів:
Надання меншої кількості медичних послуг, ніж зазначено в даних, внесених до ЕСОЗ, за якими були сформовані звіти на оплату за результатами аналізу первинної медичної документації у разі її ведення у паперовій формі
Внесення помилкових, недостовірних або неповних даних, на підставі яких були сформовані звіти про медичні послуги
Відсутності у первинній медичній документації пацієнта інформації про консультації/процедури/обстеження/умови транспортування, які повинні були проводитися згідно з вимогами, визначеними в умовах закупівлі та специфікації надання медичних послуг
Що буде у разі виявлення порушень за результатами автоматичного моніторингу?
Детальніше про план заходів з удосконалення медичного обслуговування
У разі виявлення за результатами автоматичного моніторингу систематичних (3 і більше разів) однотипних помилкових, недостовірних або неповних медичних записів, внесених надавачем до ЕСОЗ, або систематичних (2 і більше разів) однотипних порушень умов цього договору або пакета медичних послуг, перевірка яких не потребує проведення фактичного моніторингу, замовник може надіслати надавачу попередження з пропозицією скласти план заходів з удосконалення медичного обслуговування. Надавач протягом 10 календарних днів з моменту отримання відповідного попередження від замовника готує план заходів. Сторони узгоджують цей план. Надавач зобов’язаний виконати план заходів з удосконалення медичного обслуговування в установлені строки та інформувати замовника про хід виконання такого плану.
А як щодо звітності надавача?
Що робити зі звітом, коли виявили порушення?
У разі виявлення за результатами автоматичного моніторингу (до формування звіту про надані медичні послуги) помилкових, недостовірних або неповних медичних записів, внесених надавачем до ЕСОЗ замовник не враховує такі записи для підтвердження надання таких медичних послуг надавачем у звітному періоді. Про виявлені помилкові, недостовірні або неповні медичні записи замовник повідомляє надавачу. Надавач протягом 30 календарних днів з дня закінчення звітного періоду має право надати обґрунтовані пояснення щодо виявлених замовником помилкових, недостовірних або неповних медичних записів для прийняття ним остаточного рішення щодо оплати медичних послуг/проведення перерахунку. У разі виявлення невідповідностей між даними звіту про медичні послуги та інформацією, що міститься в ЕСОЗ, даними фінансової чи статистичної звітності, медичної документації замовник подає надавачу заперечення до звіту про медичні послуги протягом 10 робочих (а не календарних) днів з дати його надходження. Надавач зобов’язаний розглянути заперечення та подати уточнений звіт про медичні послуги з усунутими невідповідностями протягом 3 робочих днів з дати їх надсилання замовником. У разі виявлення в ході автоматичного моніторингу обставин та/або порушень умов цього договору, перевірка яких не потребує проведення фактичного моніторингу, що призводять до збільшення або зменшення суми оплати за звітом про медичні послуги за попередні звітні періоди, замовник повідомляє надавачу про виявлені обставини та/або порушення і наступне здійснення перерахунку. Якщо протягом 10 календарних днів з моменту отримання повідомлення надавач не надає пояснень та/або заперечень або якщо вони не будуть обґрунтовані, сума оплати у поточному або наступних звітах про медичні послуги коригується на відповідну суму зменшення або збільшення суми оплати, що відображається у розділі звіту «розрахунок – коригування».
Умови, порядок та строки оплати медичних послуг. Ціна договору.
Що змінилося в оплаті медичних послуг?
У разі коли протягом звітного періоду надавачу (або його підряднику) припинено право на провадження господарської діяльністі з медичної практики або із зберігання, використання, перевезення, придбання, реалізації (відпуску), ввезення на територію України, вивезення з території України, використання, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (якщо ліцензія необхідна для надання відповідних медичних послуг за договором), або втрачають чинність інші дозвільні документи, необхідні для надання медичних послуг, передбачені законом, або він не виконує обов’язки, передбачені підпунктами 2, 4, 6, 7, 35 пункту 19 цього договору, оплата медичних послуг здійснюється за той період, протягом якого надавач (або його підрядник) має законне право або можливість їх надавати, а також надавав медичні послуги без порушення законодавства та вимог цього договору. До закінчення останнього звітного періоду за договором сторони зобов’язуються підписати договір про внесення змін до нього та зазначити в додатках таку заплановану вартість медичних послуг, що відповідає обсягу оплати за договором. Замовник зупиняє оплату медичних послуг, якщо надавач не надсилає замовнику своєчасно звіти про медичні послуги та іншу інформацію, передбачену договором, або не вносить медичну документацію до ЕСОЗ, або не виконує обов’язки, передбачені підпунктами 14, 18, 19, 23, 25-27, 35, 36 пункту 19, пунктами 20 та 28 цього договору, до дати усунення відповідних порушень.
Оплата медичних послуг, які були надані до дати усунення відповідних порушень, здійснюється у наступних звітних періодах після усунення таких порушень. У випадку, якщо відповідні порушення, які мали місце у поточному календарному році, усунені у наступному календарному році, оплата таких медичних послуг не здійснюється. Якщо надавачем не було усунуто відповідні порушення до закінчення строку дії цього договору, він втрачає право на отримання оплати за весь період з моменту зупинення оплати до закінчення строку дії цього договору. Замовник зупиняє оплату медичних послуг за відповідним пакетом медичних послуг на час виконання плану усунення виявлених порушень (якщо відсутні підстави для застосування пункту 34 цього договору) або у випадку якщо надавач не надав запитувані документи та/або інформацію без належного обґрунтування, надав їх не в повному обсязі або з порушенням установлених строків або не допустив представників замовника до місць надання медичних послуг під час здійснення замовником моніторингового візиту, порушує інші обов’язки, передбачені Порядком. Оплата за відповідним пакетом медичних послуг відновлюється замовником після надання йому всіх запитуваних документів та/або інформації та/або допуску представників замовника до місць надання медичних послуг. Оплата медичних послуг, які були надані до дати усунення відповідних порушень, здійснюється у наступних звітних періодах після усунення таких порушень. У випадку, якщо умови для зупинення оплати за відповідним пакетом медичних послуг не були усунуті до закінчення календарного року під час дії цього договору, протягом якого були виявлені, надавач втрачає право на отримання оплати за весь період з моменту зупинення оплати за відповідним пакетом медичних послуг до закінчення строку дії цього договору.
Як визначається дата усунення порушень?
Дата усунення порушень визначається залежно від способу підтвердження такого усунення як:
дата отримання документів (внесення інформації в ЕСОЗ), що підтверджують усунення таких порушень, – у разі надання відповідних підтвердних документів (завірених у встановленому Порядку їх копій) на адресу замовника, на підставі яких можливо однозначно встановити факт усунення, або внесення відповідної інформації в ЕСОЗ
дата завершення позапланового моніторингу – у разі його здійснення, якщо на підставі отриманих підтвердних документів (внесеної інформації в ЕСОЗ) неможливо однозначно встановити факт усунення порушень, про що надавач інформується протягом 5 робочих днів з дати отримання замовником документів (внесення інформації в ЕСОЗ), але не пізніше 20 календарних днів з дати отримання замовником документів або внесення інформації в ЕСОЗ
Чи може бути переглянута загальна орієнтовна ціна договору?
Загальна орієнтовна ціна договору складається із запланованої вартості медичних послуг згідно з додатком (додатками) до цього договору. Загальна орієнтовна ціна договору може бути переглянута сторонами із внесенням відповідних змін до нього шляхом підписання додаткових угод до цього договору або зменшена внаслідок реалізації замовником права, передбаченого пунктом 59(1) цього договору (в такому випадку додаткову угоду до договору укладати не потрібно). Порядок розрахунку запланованої вартості медичних послуг визначається програмою державних гарантій медичного обслуговування населення на відповідний рік.
Коли замовник здійснює перерахунок сплачених коштів за договором?
Замовник здійснює перерахунок сплачених коштів за цим договором за медичні послуги, надані з порушеннями, за всі періоди надання таких медичних послуг та зупиняє оплату за відповідним пакетом медичних послуг до моменту усунення виявлених порушень та у разі неповернення сплачених коштів надавачем зменшує суму оплати за звітом про медичні послуги в поточному звітному періоді або наступних періодах (у разі неможливості зменшення в поточному) у випадку виявлення таких порушень:
зменшення кількості кваліфікованого персоналу (лікарів або молодшого та середнього медичного персоналу), залученого до надання медичних послуг, передбачених умовами цього договору, порівняно з мінімально визначеними вимогами до лікарів кожної спеціальності та молодшого і середнього медичного персоналу, зазначеними в умовах закупівлі, на 25 % і менше безперервно протягом більше ніж 30 календарних днів, або більше ніж на 25 % протягом будь-якого періоду
у випадку виявлення фактів, зазначених у підпункті 36 пункту 19 цього договору, замовник здійснює перерахунок сплачених коштів за цим договором, а в разі неповернення сплачених коштів надавачем зменшує суму оплати за звітом про медичні послуги в поточному звітному періоді або наступних періодах (у разі неможливості зменшення в поточному)
надавач сплачує замовнику 0,1 % фактичної вартості наданих послуг за відповідним пакетом медичних послуг за звітний період, в якому відбулися порушення, за кожний виявлений випадок такої оплати – у випадку оплати пацієнтом (іншими особами від його імені) за вимогою або пропозицією надавача, його працівників або підрядників медичних послуг та/або лікарських засобів (повністю або частково), що повинні бути надані згідно з цим договором
надавач сплачує 0,5 % фактичної вартості наданих послуг за відповідним пакетом медичних послуг за період (періоди), у якому (яких) відбулися порушення, за кожний факт порушення – у разі виявлення будь-яких порушень умов цього договору або невідповідностей надавача (його підрядників) умовам закупівлі та специфікаціям
якщо надавач не подає або подає не в повному обсязі документи та/або інформацію у відповідь до надісланого відповідно до Порядку здійснення моніторингу дотримання надавачами медичних послуг умов договорів про медичне обслуговування населення, визначеного додатком 4 до цього договору, запиту, а також у разі, коли надавач подає недійсні документи (інформацію, що не відповідає дійсності), замовник застосовує санкції, передбачені в підпунктах 1-4 цього пункту, щодо тих можливих порушень, факт наявності або відсутності яких замовник не може встановити без отримання відповідних документів та/або інформації (дійсних документів та/або інформації)
Що виключено?
Виключений підпункт:
надавач сплачує 1 % суми, сплаченої за договором за кожний місяць, протягом якого план заходів з удосконалення медичного обслуговування не виконаний в повному обсязі, – у разі невиконання (повністю або частково) надавачем плану заходів з удосконалення медичного обслуговування.
Типова форма договору доповнена
Нові пункти
У разі невиконання надавачем обов’язків, передбачених у підпунктах 31, 36 пункту 19 цього договору, протягом 30 календарних днів з дня отримання надавачем висновку, складеного за результатами моніторингу (інформації про виявлене порушення) або після закінчення строку усунення порушень відповідно до плану усунення виявлених порушень, надавач зобов’язаний сплатити штраф у розмірі 10 % вартості пакета медичних послуг, щодо яких виявлено порушення. При цьому надавач письмово повідомляє замовнику протягом 30 календарних днів про факт сплати штрафу, зокрема дату сплати, суму та рахунок, на який сплачено штраф. Кошти від сплати штрафів зараховуються до Державного бюджету України.
У разі виявлення замовником під час аналізу щодо визначення відповідності критеріям повноти та достовірності даних, які містяться в ЕСОЗ та включені до звітів про медичні послуги, наявності зміни статусу оплаченого медичного запису з «активний» на «введений помилково» (якщо зміна статусу оплаченого медичного запису відбулась у строк, що перевищує 90 календарних днів з дня надання медичної допомоги) надавач сплачує штраф у розмірі 0,01 % фактичної вартості наданих послуг за відповідним пакетом медичних послуг за звітний період, в якому відбулися порушення, за кожний такий виявлений випадок.
У разі усунення виявлених за результатами моніторингу порушень умов цього договору протягом 30 календарних днів з дня отримання надавачем висновку, складеного за результатами моніторингу, або інформації про виявлене порушення до надавача не застосовуються санкції, передбачені підпунктом 4 пункту 43 цього договору.
Якщо за результатами проведення фактичного моніторингу виявлено порушення умов цього договору або невідповідність умовам закупівлі або специфікаціям, які не були усунуті надавачем, сторони здійснюють підготовку плану усунення виявлених порушень, який є обов’язковим для виконання сторонами у строки, встановлені в цьому плані.
Замовник надсилає надавачу план усунення виявлених порушень після складення висновку за результатами моніторингу або розгляду пояснень та/або заперечень надавача до висновку, складеного за результатами моніторингу (за умови їх подання), якщо замовником не приймається рішення про відмову від цього договору або окремого пакета медичних послуг. Надавач зобов’язаний підписати план усунення виявлених порушень протягом 3-х календарних днів з дати отримання плану надавачем.
Надавач усуває порушення у строк, визначений у плані усунення виявлених порушень, але в будь-якому випадку не пізніше ніж через 30 календарних днів з моменту його підписання сторонами. Про факт усунення порушень надавач звітує відповідальному підрозділу апарату замовника з наданням відповідної інформації та документів. Замовник може проводити позаплановий моніторинг, якщо, на його думку, надані інформація або документи не підтверджують факт усунення виявлених порушень.
Коли замовник зупиняє оплату за пакетом медичних послуг?
У випадку невиконання або несвоєчасного виконання плану усунення виявлених порушень замовник має право зупинити оплату за цим договором, відмовитися від договору або пакета медичних послуг відповідно до пунктів 35, 59 та 59(1) цього договору.
Якщо надавач повністю та своєчасно виконав план усунення виявлених порушень, до надавача не застосовуються санкції, передбачені підпунктом 4 пункту 43 цього договору.
У разі встановлення за результатом моніторингу факту виписування рецепта на лікарський засіб із порушенням правил виписування рецептів на лікарські засоби і вироби медичного призначення, затверджених наказом МОЗ, вартість якого відшкодована замовником за договором про реімбурсацію, надавач сплачує замовнику суму, яка дорівнює розміру реімбурсації такого лікарського засобу.
Форс-мажорні обставини
У разі виникнення обставин, визначених у пункті 48 цього договору (форс-мажорні обставини), сторона, яка зазнала їх впливу, повинна негайно за допомогою будь-яких доступних засобів повідомити про такі обставини іншій стороні у максимально стислий строк, але не пізніше 24 годин, шляхом надіслання повідомлення про настання таких обставин.
Коли замовник може відмовитися від договору в односторонньому порядку?
Замовник має право відмовитися від договору в односторонньому порядку в разі:
неусунення виявлених в ході моніторингу порушень у встановлений строк, зокрема невиконання плану усунення виявлених порушень, крім порушень в частині невідповідності надавача умовам закупівлі медичних послуг за одним пакетом медичних послуг (за умови відсутності інших неусунених порушень договору), якщо таке неусунення чи невиконання унеможливлює подальше надання послуг
Коли замовник може відмовитися від окремого пакета в односторонньому порядку?
Замовник має право відмовитися від окремого пакета медичних послуг в односторонньому порядку у разі:
невідповідності надавача умовам закупівлі медичних послуг за відповідним пакетом медичних послуг
неусунення виявлених в ході моніторингу порушень у встановлений строк, зокрема невиконання плану усунення виявлених порушень, в частині невідповідності надавача умовам закупівлі медичних послуг за одним пакетом медичних послуг
систематичного (3 і більше рази) надання медичних послуг в обсязі меншому, ніж передбачено у специфікації
За наявності підстав, визначених у пунктах 59 та 591 цього договору, дія цього договору або окремого додатка до цього договору щодо спеціальних умов надання інших медичних послуг (пакета медичних послуг) припиняється через 14 календарних днів з дати надіслання надавачеві відповідного письмового повідомлення замовником про односторонню відмову від цього договору або від окремого додатка до цього договору щодо спеціальних умов надання інших медичних послуг (пакета медичних послуг). У випадку відмови замовника від окремого додатка до цього договору щодо спеціальних умов надання інших медичних послуг (пакета медичних послуг) разом із зазначеним повідомленням замовник надсилає проєкт додаткової угоди до цього договору, яку надавач зобов’язаний підписати протягом 3-х календарних днів з дати надсилання додаткової угоди надавачеві.
Доповнено Типову форму договору додатком 4 такого змісту: «Порядок здійснення моніторингу дотримання надавачами медичних послуг умов договорів про медичне обслуговування населення»
Додаток 4
1. Цей Порядок визначає механізм здійснення моніторингу дотримання надавачами медичних послуг умов договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій (далі — договір). Порядок є невід’ємною частиною договору та обов’язковий для дотримання сторонами, крім випадків, передбачених договором та цим Порядком.
2. У цьому Порядку терміни використовуються у такому значенні:
підрозділи апарату замовника — самостійні структурні підрозділи апарату НСЗУ та міжрегіональні територіальні структурні підрозділи НСЗУ;
моніторингова група — група, яка здійснює фактичний моніторинг та формується керівниками відповідальних підрозділів апарату замовника із можливістю включення до неї працівників інших підрозділів замовника. Рішення про визначення відповідального підрозділу апарату замовника для проведення фактичного моніторингу приймає керівник замовника відповідно до цього Порядку та внутрішніх актів замовника;
моніторингове дослідження — безпосереднє здійснення моніторинговою групою фактичного моніторингу у строк до 20 робочих днів після отримання запитуваних у запиті документів та/або інформації або фактичного початку моніторингового візиту з можливістю продовження на строк до десяти робочих днів за відповідним клопотанням керівника моніторингової групи до керівника відповідального підрозділу апарату замовника, після завершення якого складається висновок за результатами моніторингу (далі — висновок).
Інші терміни в цьому Порядку вживаються у значенні, наведеному в Основах законодавства України про охорону здоров’я, Законі України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення”, Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 411 «Деякі питання електронної системи охорони здоров’я» (Офіційний вісник України, 2018 р., № 46, ст. 1604), та договорі.
3. Моніторинг здійснюється з метою:
1) покращення діяльності надавачів медичних послуг (далі – надавач) у межах реалізації програми медичних гарантій;
2) підвищення ефективності використання коштів за програмою медичних гарантій;
3) підвищення прозорості відносин між замовником та надавачами;
4) виявлення, усунення та запобігання можливим порушенням умов договору;
5) підвищення якості, повноти та достовірності інформації в електронній системі охорони здоров’я та інформаційній системі замовника.
4. Моніторинг здійснюється підрозділами апарату замовника. Із працівників відповідальних підрозділів апарату замовника формуються моніторингові групи, які здійснюють фактичний моніторинг. Моніторингова група складається не менше ніж з трьох осіб, включаючи її керівника та секретаря. Формування моніторингової групи відбувається з урахуванням антикорупційного законодавства. Кількість членів моніторингової групи та її персональний склад визначаються залежно від предмета моніторингу.
5. До складу моніторингових груп можуть бути включені працівники інших підрозділів апарату замовника за попередньою згодою керівників таких підрозділів або за рішенням керівника замовника.
6. Планування моніторингу, координація здійснення моніторингу, методологічний та інформаційний супровід моніторингу, розгляд пояснень та/або заперечень надавача до висновку та формування рішення щодо врахування пояснень та/або заперечень надавача до висновку, внесення пропозицій керівнику замовника щодо вжиття заходів реагування за результатами розгляду пояснень та/або заперечень надавача до висновку покладаються на самостійні структурні підрозділи апарату НСЗУ.
7. Фактичний моніторинг здійснюється планово або позапланово відповідно до цього Порядку.
8. Підставою для ухвалення рішення про проведення планового фактичного моніторингу є виключно інформація, отримана за результатами автоматичного моніторингу, яка свідчить про наявність середнього чи високого ризику можливих порушень надавачем умов договору.
Підставами для проведення позапланового фактичного моніторингу можуть бути:
інформація, отримана за результатами автоматичного моніторингу, яка свідчить про наявність низького, середнього чи високого ризику можливих порушень надавачем умов договору;
перевірка виконання плану усунення виявлених порушень, складеного відповідно до умов договору;
систематичне порушення надавачем умов договору.
9. Замовник має право:
1) здійснювати моніторинг відповідно до умов договору, цього Порядку;
2) на отримання документів та інформації з метою проведення моніторингу за запитом;
3) на допуск моніторингової групи до місць надання медичної допомоги та інших місць проведення моніторингового візиту;
4) складати акт про недопуск моніторингової групи до місць надання медичної допомоги та інших місць проведення моніторингового візиту;
5) залучати до роботи моніторингової групи зовнішніх експертів з окремих питань як консультантів за їх згодою. Залучені експерти не отримують статусу члена моніторингової групи і не отримують винагороди за свою участь у здійсненні фактичного моніторингу.
Замовник також має інші права, що витікають із положень цього Порядку та умов договору.
10. Замовник зобов’язується:
1) під час здійснення моніторингу враховувати всі подані надавачем підтвердні документи;
2) повідомляти надавачу про результати здійснення моніторингу.
У разі здійснення фактичного моніторингу замовник надає надавачу висновок, який повинен містити, зокрема:
перелік осіб, які здійснювали моніторинг;
перелік місць надання медичних послуг надавачем та його підрядників, до яких здійснювався моніторинговий візит (у разі його здійснення);
перелік матеріалів, які були досліджені під час здійснення моніторингу;
результати моніторингу із зазначенням пунктів договору, вимоги яких були порушені (у разі виявлення таких порушень);
дату складення висновку;
іншу необхідну інформацію;
3) розглядати та враховувати (за наявності) пояснення та/або заперечення надавача до висновку під час ухвалення рішення щодо застосування до надавача відповідних заходів реагування, передбачених договором.
11. Надавач має право:
1) надавати замовнику пояснення та/або заперечення до висновку;
2) брати участь у розгляді пояснень та/або заперечень до висновку (зокрема із застосуванням технічних засобів електронних комунікацій);
3) користуватися іншими правами, що витікають із положень цього Порядку та умов договору.
12. Надавач зобов’язується:
1) не перешкоджати проведенню моніторингу згідно з умовами договору;
2) на підставі запиту замовника не пізніше пʼяти робочих днів з дня отримання запиту, якщо інше не передбачено положеннями цього Порядку, надавати замовнику копії документів, засвідчені в установленому законодавством Порядку, та/або інформацію, що запитується замовником;
3) забезпечувати доступ представників замовника до місць надання медичних послуг, до медичної документації та документів (договорів, технічної документації, експертних висновків, довідок тощо), які пов’язані з наданням медичних послуг надавачем та не належать до медичних документів, а також до обладнання, наявність якого передбачено умовами договору;
4) забезпечувати належні умови для представників замовника під час проведення моніторингового візиту, зокрема надавати усні та/або письмові відповіді та роз’яснення на всі питання, що стосуються предмета моніторингового візиту.
13. Плановий моніторинг здійснюється на підставі затвердженого замовником плану проведення моніторингу, який містить інформацію, отриману за результатами автоматичного моніторингу, яка свідчить про наявність середнього чи високого ризику можливих порушень надавачем умов договору. Планування здійснюється з урахуванням результатів автоматичного моніторингу за алгоритмами автоматизованого оцінювання надавачів медичних послуг з використанням ризик-орієнтованого підходу. Підставою для проведення документального моніторингу є наявність інформації за результатами автоматичного моніторингу, яка свідчить про наявність середнього ризику можливих порушень надавачем умов договору. Підставою для проведення моніторингового візиту є наявність інформації за результатами автоматичного моніторингу, яка свідчить про наявність високого ризику можливих порушень надавачем умов договору. Наявність інформації за результатами автоматичного моніторингу, яка свідчить про наявність низького ризику можливих порушень надавачем умов договору, не може бути підставою для проведення документального моніторингу.
14. План проведення моніторингу складається на півріччя (6 місяців) та після затвердження доводиться до відома надавачів у випадку, якщо надавач належить до державної або комунальної форми власності, органу, до сфери управління якого належить надавач, шляхом відправлення листів за допомогою електронної пошти та оприлюднення на офіційному веб-сайті замовника. Під час здійснення автоматичного моніторингу для формування плану проведення моніторингу на відповідне півріччя використовуються дані щодо надавачів за шість місяців, що передують плановому періоду, зокрема можуть аналізуватися дані за договорами, які вже припинили дію.
15. Протягом 15 календарних днів після оприлюднення затвердженого плану проведення моніторингу керівник відповідального підрозділу апарату замовника видає доручення про здійснення фактичного моніторингу, в якому зазначається інформація, передбачена внутрішніми актами замовника, відповідно до предмета моніторингу, визначеного виключно затвердженим планом проведення моніторингу.
16. Доручення надається до виконання моніторинговій групі.
17. Про проведення планового моніторингового візиту замовник повідомляє надавачу у строк не пізніше ніж за п’ять календарних днів до дати проведення моніторингового візиту. Повідомлення надсилається за місцезнаходженням надавача рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручається (через відповідальні підрозділи апарату замовника) уповноваженому представнику надавача та на адресу електронної пошти надавача, зазначену в договорі. Датою повідомлення про проведення планового моніторингового візиту є дата отримання листа або особистого вручення повідомлення.
18. Позаплановий моніторинг проводиться:
1) у разі, коли в ході проведення автоматичного моніторингу є інформація про наявність низького, середнього чи високого ризику можливих порушень надавачем умов договору, факт наявності або відсутності яких не можна підтвердити засобами автоматичного моніторингу;
2) для перевірки виконання плану усунення виявлених порушень, складеного відповідно до умов договору;
3) у разі систематичного порушення надавачем медичних послуг умов договору.
19. Позаплановий моніторинг проводиться за дорученням керівника відповідального підрозділу апарату замовника на підставі інформації, отриманої від підрозділу замовника, відповідального за здійснення моніторингу, в якому зазначається інформація, передбачена внутрішніми актами замовника.
20. Якщо виконання доручення про проведення позапланового документального моніторингу не вимагає отримання від надавача великого обсягу інформації та/або документів, у такому дорученні також зазначається про скорочений строк надання запитуваних документів та/або інформації від надавача та скорочений строк моніторингового дослідження. У такому випадку в запиті до надавача керівник відповідального підрозділу апарату замовника зазначає про необхідність надання документів та/або інформації у строк до двох робочих днів, а моніторингове дослідження проводиться протягом п’яти робочих днів з моменту отримання запитуваних документів та/або інформації.
21. За результатами проведення фактичного моніторингу складається висновок, який містить інформацію про результати фактичного моніторингу.
22. Висновок складається протягом п’яти робочих днів з дня завершення моніторингового дослідження.
23. Сформований висновок вноситься в електронній формі в систему електронного документообігу у встановленому Порядку та підписується всіма членами моніторингової групи.
24. До висновку за результатами моніторингу включається опис стану виконання пунктів договору, які підлягали фактичному моніторингу, зокрема із зазначенням інформації про порушення/відсутність порушення відповідних умов договору та чіткий спосіб усунення виявлених порушень (у разі наявності).
25. Лист із висновком надсилається надавачу у випадку, якщо надавач належить до державної або комунальної форми власності, органу, до сфери управління якого належить надавач, рекомендованим листом з повідомленням про вручення протягом 3 робочих днів з дня підписання.
26. Надавач протягом 5 робочих днів після отримання листа з висновком має право надати свої зауваження та/або заперечення до висновку. Пояснення та/або заперечення, надані з порушенням зазначеного строку, не розглядаються.
27. За відсутності зауважень та/або заперечень із сторони надавача висновок, який містить інформацію про наявність порушень умов договору, є підставою для внесення пропозиції керівнику замовника щодо вжиття заходів реагування за результатами здійснення моніторингу, передбачених договором.
28. Якщо в ході проведення моніторингу виявлено факти, які можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення або порушень умов надання медичних послуг, розгляд яких перебуває поза договірними відносинами між надавачем і замовником та правами замовника за договором, замовник передає інформацію про такі факти до відповідних державних та правоохоронних органів.
29. Протягом 5 робочих днів після отримання висновку надавач має право надати пояснення та/або заперечення до висновку.
30. Розгляд пояснень та/або заперечень до висновку здійснюється самостійними структурними підрозділами апарату НСЗУ.
31. Із складу працівників самостійних структурних підрозділів апарату НСЗУ формуються комісії з розгляду зауважень та/або заперечень надавача (далі – комісії), чисельний та персональний склад яких затверджується наказом керівника замовника та не може становити менше 3 осіб.
32. Для надання коментарів та пояснень до розгляду пояснень та/або заперечень надавача можуть залучатися члени моніторингової групи, яка здійснювала моніторинг (у разі необхідності). Такі члени моніторингової групи не є членами комісії.
33. Засідання комісії призначається не пізніше десяти робочих днів з дня отримання комісією матеріалів, сформованих під час проведення фактичного моніторингу, та відбувається не пізніше 25 робочих днів з моменту отримання комісією таких матеріалів.
34. Не пізніше ніж за 3 робочих дні до дня засідання комісії замовник готує та надсилає до відповідного надавача лист про розгляд пояснень та/або заперечень надавача із запрошенням на зазначений розгляд, в якому наводить форми можливої участі у розгляді, зокрема з можливістю представникам надавача взяти участь у розгляді за допомогою технічних засобів електронних комунікацій. Лист надсилається за місцезнаходженням надавача рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручається (представником відповідального підрозділу апарату замовника) уповноваженому представнику надавача, а також надсилається на адресу електронної пошти надавача.
35. Участь представника надавача у розгляді пояснень та/або заперечень не є обов’язковою. Не пізніш як за один робочий день до дня засідання комісії надавач повідомляє замовнику про участь у розгляді та форму такої участі. У разі коли надавач не повідомив у цей строк про участь в засіданні комісії та форму участі, вважається, що він відмовився брати участь у розгляді пояснень та/або заперечень.
36. Дата проведення розгляду пояснень та/або заперечень надавача не може змінюватися за ініціативою надавача. Неучасть представника надавача у розгляді пояснень та/або заперечень не є підставою для перенесення такого розгляду.
37. Під час засідання комісії ведеться аудіо- та/або відеофіксація.
38. Засідання комісії закінчується ухваленням рішення про результати розгляду пояснень та/або заперечень надавача, яке оформлюється протоколом врахування пояснень та/або заперечень надавача (далі – протокол), в якому зазначається інформація, передбачена внутрішніми актами замовника.
39. У протоколі представники надавача фіксуються як запрошені особи.
40. Протокол підписується всіма членами комісії.
41. Протокол, який містить інформацію про наявність порушень умов договору, є підставою для внесення пропозиції керівнику замовника щодо вжиття заходів реагування за результатами здійснення моніторингу, передбачених договором.
З Постановою КМУ від 17.10.2023 року №1093 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 410» можна ознайомитися за посиланням.
Нагадуємо, відтепер акт санітарно-епідеміологічного обстеження для отримання ліцензії на медичну практику не потрібний.
P.S.: Перелік наших послуг ось тут!

.png)




